Saturday, October 18, 2014

Brei-vraagje

In de hoop dat iemand mij kan helpen....

Ik heb een heel leuk boekje gekocht waarin allemaal projecten staan die je met 1 bol wol kunt maken. Hartstikke leuk!


Maar toch levert een een vraag op. Ik brei al een poosje sokken. Maar dat gaat dan met recht en averecht. Niks spannends, maar de techniek van het breien van de sok is wel onder de knie LOL.
Nu dacht ik eens wat spannenders te doen en in dit boek staat een sok met aan de voorkant een patroon met 3 kabels.  Probleem is dat het patroon over 28 steken gaat en bij 4 steken zou je een omslag moeten maken. Dan heb ik ineens 32 steken en er staat niet wat je op de volgende naald moet doen met deze extra steken.


20-10 Er staat dat je op de even naald een omslag moet maken voor de kabel, maar dat moet dus een averechte steek zijn.  Nu lukt het wel. Heb de foto van het patroon weggehaald (ivm copyright)


3 comments:

  1. Ik kon niet zien of het bericht gepost is, maar het streepje is een averechtse steek en geen omslag.
    groetjes
    mija (ferme marie)

    ReplyDelete
  2. Het moet inderdaad een omslag zijn mija! Nu nog even doorbreien en dan zal ik het resultaat posten.

    ReplyDelete